Új marketing eszközök a közterületi hirdetések között
Ballonreklám
A közterületi eszközök
tárháza folyamatosan bővül. Idén a Ballonreklámmal. De vajon mire, mikor,
hogyan és nem utolsó sorban mennyiért használhatjuk? Hol juthatunk hozzá? Ezek
a kérdések merülnek fel mindannyiunkban, ha számunkra egy izgalmas dologgal
először találkozunk.
A ballon ilyen.
Előnyei közül fontos
kiemelni:
-
valóban kiemelkedik
környezetéből
-
valóban háromdimenziós
-
valóban látványos és
emlékezetes
-
valóban mobilis
Az alábbi csoportosítással
érzékeltetjük a felhasználási lehetőségek széles körét:
Tájékoztatás
– Meggyőzés – Emlékeztetés
Egy-
vagy többnapos rendezvény – többhetes kampány
Kiállítás,
rendezvény, városi közterület, autóút mellett
Egy
ballon: egy helyszínen vagy mozgatva több helyszín között
Több
ballon egy időben több helyszínen
Héliumos
vagy hideglevegős
Zeppelin,
gömb, a terméket megformázó ballon, figurák, stb.
A határvonalat igen nehéz
meghúzni.
A cégkártya, mint direct mail
Magyarországon
egyre terjedő marketing módszer, a Direct Marketing. A Direct Marketing
fogalmát az EDMA (az Európai Direct Marketing Szövetség) a következőképpen
határozza meg: „Olyan marketingtechnika, amely különféle médiát használ annak
érdekében, hogy közvetlen kapcsolatot alakítson ki a cégek egymás közötti,
valamint a cégek és a fogyasztók közötti kapcsolatában és egyben a kapcsolatok
számának mérhetőségére törekszik.” A DM egyik fő területe a Direct Mailing.
A
CÉGKÁRTYA ennek, a magyarra levélmarketingként fordított technikának az
alkalmazására épült.
Mit
nyújt a kibocsátó cégeknek a CÉGKÁRTYA?
A CÉGKÁRTYA költségkímélő Direct Mailing.
A
legolcsóbb Direct Mailing lehetőség, mivel a célcsoportban érdekelt cégek
együttes postázásán alapul és nagy példányszámú a nyomtatás. Az egy színes
marketingkártya egy postabélyegnél olcsóbban kerül a címzetthez.
A CÉGKÁRTYA közvetlen médium.
Az
üzenet csakis a kiválasztott célcsoporthoz jut el címzett postai küldeményként,
és nem kapja meg teljesen érdektelen címzett, mint a tömegreklám esetében.
A
címjegyzékben szereplő cégek az elmúlt félévben alakultak vagy alakulnak át.
Az
ajánlott termékek és szolgáltatások a frissen alakult cégek számára
nélkülözhetetlenek, így a célcsoport nagy valószínűséggel igényli a kínált
terméket.
A CÉGKÁRTYA kommunikációs eszköz.
A
kártya a feladónak megcímzett válaszlap, amellyel a küldők a potenciális
vevőikkel kezdenek párbeszédet, megalapozva az eladó és a vevő között kialakuló
kommunikációt. A megcímzett cégek esetében a marketingcél nem minden esetben
csak az eladás (bár lehet csak az is), hanem az igények pontosítása, a vevői
tanácsadás, a vásárlás, a vevő érdeklődésének felkeltése.
A CÉGKÁRTYA tartós reklámfelület.
A
marketing üzenet mindig kéznél van. A kártyákat, hasonlóan a névjegykártyákhoz
egyszerűbb megőrizni és későbbi alkalomra félretenni, mint a sajtóhirdetéseket.
A megőrzést és a kiválasztást elősegíti a címzetteknek felkínált kártyatartó
regiszter.
Az interaktív hirdetés
Az
interaktív hirdetés fogalma még nem közismert, hiszen Magyarországon alig
egyéves múltja van. Leggyakrabban sajtóhirdetésekkel párhuzamosan használják. A
hirdetés szövegét figyelmesen megvizsgáló olvasó akkor gyanakodhat interaktív
formára, ha az abban megadott telefonszám után még további számokat is
olvashat. Ez nem mellékállomást jelöl, hanem a hirdetésekre vonatkozó hangos
információ kódja.
Sajtó + telefon + számítógép
= interaktív hirdetés
1440-ben
Gutenberg kidolgozta a mozgatható betűkkel történő nyomdai eljárást. 1867-ben
Alexander Graham Bell a telefon feltalálásával új kommunikációs eszközhöz
juttatta a világot, mintegy száz évvel később, pedig megjelennek az első személyi
számítógépek.
E
három nagyszerű találmányt ötvözi az interaktív hirdetési forma – mely mára a
fejlett technikával rendelkező világban már általánossá, és egyben a hatékony
hirdetés nélkülözhetetlen eszközévé vált. Használata sem speciális technikai
felszereltséget, sem pedig különleges szaktudást nem igényel.
A
rendszer „lelkét” egy nagy tárolókapacitású számítógép jelenti. Az ezen a gépen
tárolt információkhoz a felhasználók telefonon keresztül férhetnek hozzá. A
telefonálónak semmi más dolga nincs, csak követnie kell a gép által kiadott
utasításokat, illetve választania kell a felkínált lehetőségek közül. A
rendszer technikai igénye a felhasználó felé igen minimális: mindössze egy
digitális (nyomógombos) készülékre és természetesen telefonvonalra van szükség.
Viszonylag
egyszerű rendszerek már működnek Magyarországon, az Általános Értékforgalmi
Bank Rt. Te-linfo néven a számlaegyenleg lekérdezését automatizálta, a Tel-Ex
Kft. pedig Infon szolgáltatói hálózat keretében hangpostafiókokat ad bérbe.
A legfejlettebb amerikai
technika, a hazai igények szolgálatában.
Az
Egyesült Államokban már jól bevált rendszerre épül ki, az ott voice mail-nek
nevezett, hang- és írott szöveg rögzítésére, illetve automatikusan, vagy a gépi
intelligenciát felhasználva ezek továbbítására alkalmas eszközöknek.
Magyarországon
a dr. Telkes Kft. állította elsőként rendszerbe ezt a hardver-t és szoftver-t,
a felhasználás vonatkozásában természetesen a hazai technikai viszonyok és
telefonálási szokások messzebbmenő figyelembevételével. A technikai
felkészültség teszi lehetővé, hogy a nap 24 órájában a megadott számot hívók
várakozás nélkül kapcsolódhassanak a számítógép hangos információs bázisához.
Az interaktív hirdetés előnyei
Nincs válasz.
A
hirdetések olvasása közben minden bizonnyal megfogalmazódnak Önben olyan
kérdések, amelyekre a szükségszerűen rövid, írott hirdetés egyszerűen ki sem
térhet. Ilyenkor jobbik esetben arra az elhatározásra jutott, hogy majd
felhívja a hirdetőt, esetleg ír egy rövid érdeklődő levelet – de ez szinte
mindig elmaradt. Rosszabb esetben egyszerűen továbblapozott.
Megoldás: az Interaktív
hirdetés
Az
írott szöveg könnyen kiegészíthető élő beszédben megfogalmazott információkkal.
Nincs másra szükség, csak újszerű gondolatra – kapcsoljuk össze a jól bevált,
de saját keretein belül tovább már aligha fejleszthető sajtóhirdetést, a mai
kor kényelmes és technikailag fejlett telefonos szolgáltatásával, a Voice
Mail-lel. Mit nyerhetünk ezzel? Elsősorban azt, hogy az olvasó a sajtóhirdetés
elolvasása után, az őt érdeklő témakörben, a hirdetésben megadott telefonszámon
azonnal bővebb információkhoz juthat, akár élőszóban, akár telefaxkészülékre
lehívható részletes, írásos anyagban. Mivel a rendszert egy rendkívül
intelligens számítógép kezeli, ezért a telefonáló, ha akarja, mindvégig
megőrizheti anonimitását, célratörően, gyorsan és kényelmesen juthat olyan
értékes információkhoz, amelyek talán életének áhított céljai eléréséhez
segítik. A gép nem fárad, és nem téved. Legyen éjjel, vagy munkaszünet,
bármikor készségesen engedelmeskedik, a telefonkészülék segítségével küldött
digitális parancsüzeneteknek.
A VOICE Mail
A rendszer hívószámait
naponta több százan fogják hívni, mert a lehető legfrissebb hirdetések itt
találhatóak. A hirdetések mindig „percre készek”, hiszen a szándék megszületése
után percekkel a hirdetések szövege felhelyezhető a számítógépre, ha pedig a
már kiadott hirdetés tartalmában következik be változás, a hirdetés szövege
azonnal módosítható vagy törölhető.
A Voice Mail rendszer
telefonszámainak gyors ismertté tételéről nagy volumenű hirdetési kampánnyal
gondoskodunk. Sajtóhirdetései teljesebbé tételéhez, a Voice Mail rendszer az Ön
rendelkezésére is áll.
Néhány további fontos érv,
hogy döntését megkönnyítsük:
Az Ön által bérelt
hangpostafiók tartalma bizalmas, a postafiókban hagyott üzeneteket kizárólag Ön
hallgathatja le.
A hangpostafiókban hagyott
üzenetek meghallgatására egy Ön által választott – és bármikor módosítható –
Password szolgál.
- a hirdetés szövegét Ön
adhatja fel saját telefonján, bármikor ellenőrizheti, módosíthatja, vagy
törölheti azt a nap bármely órájában és hét bármely napján.
- a rendszer használata
egyszerű és kényelmes.
Az alábbiakban
összefoglaljuk a hangos hirdetés előnyeit:
-
megsokszorozza a
nyomtatott hirdetés hatékonyságát
-
mentesíti a hirdetés
feladóját az érdeklődők ismétlődő telefonjaitól (nem szakítják meg munkáját,
nem terhelik a telefonjait)
-
takarékos, a részletes
hangos tájékoztatásnak köszönhetően kisebb hely is elegendő a drága nyomtatott
sajtóban
-
azok is hívják, akik az
Ön hirdetését nem olvassák
-
ha a tapasztalatok
szükségessé teszik, Ön akár naponta megváltoztathatja a hangos hirdetés
szövegét
-
a hirdetés maximális
terjedelme korlátlan (ne felejtse le, hogy egy perc hangos hirdetés, három
gépelt oldalnyi információnak felel meg)
-
szabadon élhet a
szóbeli közlés metakommunikációs eszközeivel, így az ajánlatot kedvezőbbé
teheti
-
biztonságosabban
felhívható, az érdeklődő biztos lehet abban, hogy megőrzi anonimitását
-
tovább „él”, mint a
nyomtatot sajtóban feladott hirdetések
-
bármikor, a nap bármely
órájában, a hét bármely napján elérhető
Zsákai
András